Moderace: Martin Dokoupil, Partner, Blue Events

  • 09:00 – 11:00
    A: Krize jako příležitost

    Jak změnit krizi v příležitost?

    Zuzana Krajča, HR Partner, Sodexo

    Sodexo je jedničkou na trhu v poskytování zaměstnaneckých benefitů. Koncem minulého roku jsme vytvořili program Innovation Factory, v rámci kterého přicházeli klíčoví zaměstnanci s nápady, jak čelit neustálým výzvám v našem oboru. Opravdová výzva pak přišla na jaře v podobě COVID-19. Věci, které byly dříve nepředstavitelné, jsme museli vyřešit během pár dní. Řekli jsme si, že to, co jsme se během této krize naučili, vytěžíme co nejvíce a nastartovali projekt, kterým jsme firmu posunuli na další level. Jak se nám v rámci něj podařilo změnit firemní kulturu? To se dozvíte v našem příspěvku, ve kterém se dotkneme změny pracovního prostředí, pracovní doby, ale i celkového mindsetu zaměstnanců.

    (Spolu)práce na dálku – jak ale zůstat na blízku

    Vít Vážan, CEO, České Radiokomunikace

    Sdílení osobních postřehů a zkušeností z integrace nových forem spolupráce do života firmy. Jak být jako manažer se svým teamem skutečně v kontaktu? Co nám fungovalo, co ne. Co jsme odhalili a čím jsme se poučili.

    Hiring trendy v jihovýchodní Asii a inspirace ze zemí, kde intenzivně probíhá digitální disrupce

    Jana Marlé Žižková, Co-Founder a CEO, SheLovesData & Meiro

    Pavel Bulowski, Co-Founder a CMO, SheLovesData & Meiro

    Současná doba klade velký tlak na efektivitu a odolnost firem a jejich zaměstnanců. Zásadní je pochopit klíčové trendy, které formují trh a tomu odpovídajícím způsobem přizpůsobit své náborové postupy. Jak se můžeme inspirovat v zemích, kde již digitální disrupce delší dobu probíhá, a to napříč odvětvími? Jaké jsou nové požadavky na soubor dovedností kandidátů, aby mohli firmám napomoci v růstu a obstáli v nové realitě? Jak velký důraz se klade na diverzitu a její důležitost pro prosperitu firem?

    Srdcem nebo rozumem?

    Hana Caltová, HR Director, Kofola

    Jak udržet rovnováhu, když se sled událostí odchyluje od všeho, co považujeme za běžné? Nečekaným změnám a složitosti rozhodování se dá čelit jednoduchou a ověřenou cestou. Neváhat použít zdravý selský rozum, nezradit své hodnoty a dát do čehokoli, co děláme, celé své srdce.

    Wellbeing jako firemní cíl - Jak se starat o zdraví zaměstnanců, fyzické i duševní a zabránit jejich vyhoření?

    Vratislav Kalenda jr., CEO, Applifting

    Péče o vaše lidi nemusí končít tím, že jim pořídíte multisportky. V dnešní vypjaté době je důležitá celistvá péče; o duši, psychiku i fyzičku zaměstnance. Chceme s vámi sdílet poznatky z naší cesty za zvyšováním wellbeingu Applifterů. Dozvíte se, co nám funguje a co nám naopak nezafungovalo a jak lze wellbeing měřit.

    Home office právně správně!

    Jakub Morávek, advokát a partner, Felix a spol. advokátní kancelář

    Jakub Morávek, přední odborník na pracovní právo, Vám objasní jak právně a správně realizovat home office. Obdržíte ucelený souhrn toho, jaká práva a povinnosti zaměstnavatel a zaměstnanec mají při výkonu práce mimo pracoviště zaměstnavatele. Zmíněna bude mj. otázka náhrad při výkonu práce z domova, pravidla poskytování benefitů při výkonu práce z domova, včetně stravenek a další související aspekty tohoto v současné době hojně využívaného institutu.

  • 11:00 – 12:00
    Přestávka na oběd

  • 12:00 – 14:30
    B: Budoucnost práce = flexibilita a odolnost

    Honzíkova cesta aneb Jak se neutopit v hlubokých vodách nové společnosti

    Ewa Kubín, Group HR Director, Mall Group

    Ewa Kubín je HR ředitelkou největší e-commerce skupiny ve střední a východní Evropě. Portfolio MALL Group kombinuje tradiční e-commerce, online prodej potravin, internetovou televizi a finanční služby pro internetové nakupování. Onboarding (v jazyce MALL Group „Nalodění“) je proces nástupu a adaptace nových zaměstnanců, který jim pomáhá v jejich rychlé orientaci a začlenění se do firmy. Ewa přiblíží, jak se onboarding ve skupině vyvíjel v posledních letech, jakou změnou prošel od letošního března a co se firma naučila o sobě a svých nováčcích v době korony.

    Digitální trenér – budoucnost firemního tréninku

    Pavel Fáček, Managing Partner, Skilldriver

    Flexibilita přináší i nutnost častějších změn v dovednostech jak manažerů, tak specialistů. Ale jak na to v prostředí, kde převažuje direktivní styl řízení prvoliniových manažerů a limitované kapacity firemního tréninku? Ukážeme si, jak v tom mohou pomoci technologie, jak naklonovat Váš trenérský tým a jak rozvíjet dovednosti na dálku a přitom velmi osobně.

    Jak práce v izolaci zabíjí kreativní myšlení

    Martin Pešta, Managing Director, Geometry Global Prague

    Kreativní byznys byl odjakživa postaven na přímé interakci lidí, konfrontaci a evoluci nápadů a myšlenek napříč týmem. Bez vzájemného naladění na společnou tvůrčí vlnu, možnosti bez ostychu chrlit množství podivných a ještě podivnějších nápadů, bez úsměvů, pohledů a fyzických prožitků se pak snadno mění na předvídatelný, sterilní a někdy až otravný proces. Jak tedy vytvářet prostředí pro tvůrčí interakce a inovace v době, kdy jsme při práci víc a víc sami a kdy nám kanceláří může být v podstatě celý svět?

    Jak udržet morálku ve firmě i „pro druhou vlnu“

    Roman Senecký, generální ředitel, Mondi Štětí

    Mondi Štětí je největší papírnou v republice. Jako součást globálního papírenského koncernu zajišťuje výrobu pro zákazníky v mnoha zemích Evropy. Díky zvládnutému krizovému řízení a velkému nasazení zaměstnanců se podařilo na jaře udržel továrnu v chodu. Mimo jiné i díky unikátnímu řešení, kdy firma bleskově zajistila, aby klíčoví pracovníci mohli zůstat žít několik týdnů přímo v závodě. Po letním uvolnění se nálada v Česku změnila. Lidé nyní daleko méně podporují opětovné zavádění restrikcí, kritizují chaotičnost opatření a jsou unaveni negativní publicitou. Pro vedení firem (zejména výrobních) je stále obtížnější udržet morálku a zajistit plynulý chod svých společností bez ztráty produktivity.

    Jaké je současné zadání CEO pro HR?

    Panelová diskuze šéfů firem o tom, co v dnešní turbulentní době očekávají od svých HR manažerů.


    Panelisté:

    Pavel Cesnek, CEO, Žďas
    Vratislav Kalenda jr., CEO, Applifting
    Vít Vážan, CEO, České Radiokomunikace
    Roman Senecký, generální ředitel, Mondi Štětí

    Hana Caltová, HR Director, Kofola
    Dagmar Klimtová, HR Consultant
    Jiří Vacek, Director, HR ONE

  • 14:30
    Závěr konference